diet&fitness

A testi és lelki egészség összefüggései

2016. április 19. - dpetrus88

Mindannyiunk számára ismerősen hangzik az a mondat, hogy ép testben ép lélek, sőt akár fogalmazhatnék úgy is, hogy elcsépelten. De ha jobban belegondolunk, akkor testünk és lelkünk egészsége összefügg.

6_legjobb_orv.jpg

Saját, időben nem túl távoli példával tudok szolgálni. Ősszel volt egy munkahelyem, ahol nagyon sokat idegeskedtem és szorongtam. Magam sem vettem észre, hogy elkezdtem túlzottan dörzsölni a szemem. Gondoltam biztos csak fáradt attól, hogy sokat kell nézni a monitort. Míg egyik reggel arra keltem fel, hogy a szemeim úgy fel vannak dagadva, hogy alig tudom kinyitni. Szemem alatt nagyon kiszáradt a bőr, aztán a viszketés átterjedt le a mellkasomra is. Végül elmentem bőrgyógyászhoz, mondta, hogy ekcéma és kaptam rá szteroidos krémet. A bőrbetegség tüneteit enyhítette, de engem jobban foglalkoztatott, hogy mitől is lehet, kerestem az okát, hiszen egy betegséget így lehet jól, nem csak tünetileg kezelni, ha megkeressük a kiváltó okát és azt szüntetjük meg. Így bukkantam arra rá, hogy az ekcéma egyik kiváltó oka a stressz. Mikor munkahelyet váltottam csodák csodájára, mivel már nem aggodalmaskodtam, minden gyógyszer vagy krém nélkül, magától elmúltak a bőr elváltozásaim.

Bőrünk nagyon sok mindent elmond egészségünkről, ezért is nagyon fontos odafigyelnünk rá. „A pszichoszomatika - azaz a testi tünetek lelki hátterével foglalkozó tudomány - szerint bőrünk, mint érzékszerveink egyike, nem csupán a külvilág információit hivatott közvetíteni számunkra. Lelki problémáink, tudatalattink üzeneteit is kommunikálja a külvilág felé, különféle bőr tünetek, -betegségek formájában.” (www.lelkititkaink.hu)

Ha már bőrünkről van szó, akkor fontos megemlítenem még a táplálkozást is hozzá. Hiszen az egészségtelen táplálkozással rengeteg méreganyagot viszünk be testünkbe, amire szervezetünk többféle képpen is reagál. Az egyik formája az, hogy gyulladásos folyamatok indulnak el, amik bőrünkön is megmutatkozhatnak. Így akkor mondhatom fordítva is igaz, egy aknés, gyulladt bőrrel az ember nem tudja magát jól érezni a „bőrében”. Elkezdenek gátlásai lenni és frusztrált lesz. Csak hogy legyen még egy elcsépelt mondatom, az vagy amit megeszel. Testünk és lelkünk egészsége szempontjából is nagyon fontos odafigyelni a megfelelő táplálék bevitelére.  Ebben az esetben is tudok saját példával szolgálni, amióta odafigyelek arra, hogy minőségi ételeket egyek, azóta sokkal szebb a bőröm.

Testünkben végbemenő folyamatok kihatással vannak lelkünkre és ez visszafele is így igaz, ezért nagyon fontos, hogy kívül és belül is rendben legyünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://dietandfitness.blog.hu/api/trackback/id/tr768644742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása